Wie wij zijn

Schermafbeelding 2014-01-21 om 12.53.52

De Betekenisfabriek is in mei 2009 opgericht door Gert Disberg, Paul Mersmann en Kaj Morel. Gert  was eigenaar en directeur van strategisch organisatieadviesbureau Mercurius Identiteitsmarketing. Paul en Kaj waren beiden werkzaam als identiteitsmarketeers bij Mercurius. Gert gunde Paul en Kaj het medeondernemerschap. Alle drie wilden zij meer doen dan organisaties adviseren. Het werd tijd om het vakgebied Identiteitsmarketing en het onderliggende gedachtegoed Betekenisdenken serieus verder te ontwikkelen en onder de aandacht te brengen. Met als ultieme doel het realiseren van een nieuwe economische werkelijkheid, de betekeniseconomie, waarin elke organisatie van betekenis is.

Om dit aantrekkelijke en noodzakelijke toekomstbeeld werkelijkheid te laten worden, heeft de Betekenisfabriek onder andere de krachten gebundeld met hogeschool Saxion. Van 2009 tot 2016 heeft het Lectoraat Identiteitsmarketing bestaan met Kaj als lector (Zie Saxion Lectoraat)

Sommige mensen kennen ons nog als Mercurius Identiteitsmarketing. Onder deze naam hebben we meer dan 10 jaar fantastische dingen mogen doen samen met tientallen enthousiaste Mercurianen. Een tijd waar we met plezier op terugkijken. Inmiddels vallen al onze activiteiten onder de naam De Betekenisfabriek. Eén naam voor alles wat we doen. Dat is wel zo helder.